Teaching with the brain in mind / (Record no. 11075)

MARC details
000 -LEADER
sabit uzunluktaki kontrol alanı 03576pam a2200349 a 4500
001 - KONTROL NUMARASI
kontrol alanı 25930
003 - KONTROL NUMARASI TANIMLAYICI
kontrol alanı VKV
005 - EN SON İŞLEMİN TARİH VE ZAMANI
kontrol alanı 20241218233118.0
008 - SABİT-UZUNLUKTA VERİ ÖĞELERİ--GENEL BİLGİ
sabit uzunluktaki kontrol alanı 971211s1998||||vaua|||||b||||001|0|tur||
010 ## - KONGRE KÜTÜPHANESİ KONTROL NUMARASI
LC kontrol numarası 97045424
020 ## - ULUSLARARASI STANDART KİTAP NUMARASI
Uluslararası Standart Kitap Numarası 0871202999 (pbk.)
040 ## - KATALOGLAMA KAYNAĞI
Özgün kataloglama birimi DLC
Transkripsiyon birimi DLC
Düzeltme birimi DLC
-- ICrlF
050 00 - KONGRE KÜTÜPHANESİ YER NUMARASI
Sınıflama numarası LB1060
Materyal numarası .J46 1998
082 00 - DEWEY ONLU SINIFLAMA NUMARASI
Sınıflama numarası 370.15/23
Sürüm bilgisi 21
100 1# - TEMEL GİRİŞ--KİŞİ ADI
Kişi adı Jensen, Eric.
9 (RLIN) 23167
245 10 - ESER ADI BİLDİRİMİ
Eser Adı Teaching with the brain in mind /
Sorumluluk bildirimi, vb. Eric Jensen.
260 ## - YAYIN, DAĞITIM, VB.
Basım, dağıtım yeri, vb. Alexandria, Va. :
Yayıncı, dağıtımcı adı, vb. Association for Supervision and Curriculum Development,
Yayın, dağıtım tarihi, vb. c1998.
300 ## - FİZİKSEL AÇIKLAMA
Kapsam viii, 133 p. :
Diğer fiziksel ayrıntılar ill ;
Boyutlar 26 cm.
504 ## - BİBLİYOGRAFİ, VB. BİLGİSİ
Bibliyografya, vb. notu Includes bibliographical references (p. 119-125) and index.
505 0# - BİÇİMLENDİRİLMİŞ İÇİNDEKİLER NOTU
Biçimlendirilmiş içindekiler notu The new winds of change. Background and theory update on brain research, the state and direction of research today. Tools for learning about the brain. How to interpret the new brain research -- The learning brain. Brain basics; the size, content, lobes, and basic operations. Key vocabulary. What is built in and what's not? How we actually learn and remember -- Getting ready to learn. The developing brain. Getting students ready for school. Emotional readiness. Motor skill readiness. The role of threat, sleep, and nutrition. How we can influence parents -- Enriched environments and the brain. How enrichment affects the brain. Two conditions for enrichment : challenge and feedback. The role of language, motor activity, music, and the arts. What really builds better brains -- Getting the brain's attention. The biology of attention. Getting attention but not keeping it. The brain's high and low attention cycles. An ADD/ADHD update. Implications for classroom discipline -- How stress and threat affect learning. What is stressful to the brain? How does stress affect students? How threats affect learning. What is learned helplessness? Reducing the impact of stress and threat -- Motivation and Rewards. What's the new research on motivation? What causes temporary demotivation? What does brain research tell us about rewards? How can we boost intrinsic motivation -- Emotions and Learning. The role of emotions in the thinking and learning process. Why use the more emotionally laced learning. Emotions vs. feelings differences. Specific strategies for emotional engagement -- Movement and Learning. The mind-body link. What does research say about the links between movement and cognition? Physical states; how does our body actually learn? The specific roles for movement, arts, and P.E. Why movement makes sense -- The Brain as a Meaning-Maker. The natural mechanisms of making meaning. Three ingredients for optimal learning. How to encourage these ingredients -- Memory and Recall. Why don't students remember more? Exploding the memory myths. How to use the brain's best systems for retrieval. Making learning last.
510 0# - ATIF/REFERANSLAR NOTU
Kaynağın adı Elem. School Library Collection.
520 ## - ÖZET, VB.
Özet, vb. A collection of articles about how the brain functions and how learning occurs; includes advice on how to use the current research about brain functions to create classroom activities that increase a child's focus and learning ability.
521 2# - HEDEF KİTLE NOTU
Hedef kitle notu Adult
Kaynak Follett Library Resources.
650 #0 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi Brain.
9 (RLIN) 1045
650 #0 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi Learning, Psychology of.
9 (RLIN) 7193
650 #0 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi Teaching
Genel alt bölüm Psychological aspects.
9 (RLIN) 23168
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi Brain.
Başlık veya terimin kaynağı sears.
9 (RLIN) 1045
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi Psychology of learning.
Başlık veya terimin kaynağı sears.
9 (RLIN) 1065
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi Teaching
Genel alt bölüm Psychological aspects.
Başlık veya terimin kaynağı sears.
9 (RLIN) 23168
852 ## - KONUM
-- 28,55USD
942 ## - EK GİRİŞ ELEMANLARI (KOHA)
Sınıflandırma Kaynağı veya raf şeması Dewey Ondalık Sınıflama
Koha materyal türü Book
Holdings
Son görüntüleme tarihi Toplam ödünç verilenler Tam yer numarası Barkod Fiyatın geçerli olmaya başladığı tarih Koha materyal türü Kayıp durumu Sınıflandırma Kaynağı veya raf şeması Hasar Durumu Ödünç verilmez Düşüm durumu Ana kütüphane Geçerli Kütüphane Raftaki konumu Edinilen tarih Maliyet, normal satın alma fiyatı
18.12.2024   P 370.15 JEN T 18127 18.12.2024 Book   Dewey Ondalık Sınıflama       Lise Kütüphanesi / High School Library Lise Kütüphanesi / High School Library Öğretmen Kaynakları / Teacher Resources (HS) 16.08.1999 28.55
ZeGeSoft Bilişim Teknolojileri tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanıp kurulmuştur.