MARC details
000 -LEADER |
sabit uzunluktaki kontrol alanı |
04032nam a2200385 a 4500 |
001 - KONTROL NUMARASI |
kontrol alanı |
111609 |
003 - KONTROL NUMARASI TANIMLAYICI |
kontrol alanı |
VKV |
005 - EN SON İŞLEMİN TARİH VE ZAMANI |
kontrol alanı |
20241219014835.0 |
008 - SABİT-UZUNLUKTA VERİ ÖĞELERİ--GENEL BİLGİ |
sabit uzunluktaki kontrol alanı |
120529n||||||||||||||||||||||000|0|tur|d |
020 ## - ULUSLARARASI STANDART KİTAP NUMARASI |
Uluslararası Standart Kitap Numarası |
9786059795906 |
040 ## - KATALOGLAMA KAYNAĞI |
Özgün kataloglama birimi |
KOCk |
041 ## - DİL KODU |
Metin/Ses kaydı veya ayrı başlığın dil kodu |
tur |
100 ## - TEMEL GİRİŞ--KİŞİ ADI |
Kişi adı |
Arman, İpek. |
9 (RLIN) |
87496 |
245 10 - ESER ADI BİLDİRİMİ |
Eser Adı |
Dört kuleli şövalye kalesi / |
Sorumluluk bildirimi, vb. |
by İpek Arman. |
250 ## - SÜRÜM BİLDİRİMİ |
Sürüm bildirimi |
2nd ed. |
260 ## - YAYIN, DAĞITIM, VB. |
Basım, dağıtım yeri, vb. |
Ankara : |
Yayıncı, dağıtımcı adı, vb. |
Elma Yayınevi, |
Yayın, dağıtım tarihi, vb. |
2021. |
300 ## - FİZİKSEL AÇIKLAMA |
Kapsam |
63 p. : |
Diğer fiziksel ayrıntılar |
some ill. ; |
Boyutlar |
20 cm. |
500 ## - GENEL BİLGİ |
Genel not |
Bir adada oldukları için görülmesi en muhtemel hayvanlar keçilerdi. Bu küçük ayaklı hayvanların izlerini ve zeytin çekirdeğine benzeyen dışkılarını takip etmeye karar verdiler. Böylece onların su içtikleri yerleri bulacaklardı. Sağ taraflarında ağaçların yoğun olduğu bölgeye doğru yürüdüler, bir süre sonra gerçekten de keçilerin izleri gittikçe belirginleşmeye başladı. Üçü birden bulacakları suyun bir akarsu, çay gibi hareketli bir su olması için dua ediyordu. Çünkü durgun sular genelde içilmeyecek kadar pis, akan sular ise temiz ve kokusuz olurdu. Eğer su kaynağı bulamazlarsa akıllarına tek gelen, gece kurdukları tentenin üzerinde birikecek yağmur sularını kullanmaktı. Bunu sene başında yaptıkları doğada kalma eğitimi sırasında öğrenmişlerdi. Ancak yağmur yağması gerekiyordu. (...) Öğretmenimiz yönleri anlatırken şöyle demişti; &`;Eğer doğadaysanız ve nerede olduğunuzu bilmiyorsanız bakacağınız birkaç yer var. Öncelikle ağaçların yosun tutmuş taraflarını bulmalısınız, bu bize kuzeyi gösterecektir. Sonra da karınca yuvalarının girişlerindeki toprak yığıntısının olduğu yöne bakın, bu da kuzeyi işaret eder". Hadi şimdi hep birlikte bakalım ve emin olalım. Hepsi birden çevrelerindeki ağaçların gövdelerine bakmaya başladılar. Biraz sonra sesler duyuldu. &`;Buldum, buldum." Bu sefer Cem elinde bir bayrak sallıyordu. Bayrak, bir ağacın tamamen yosun tutmuş tarafındaki minik kovuğuna konmuştu. Üzerinde, &`;2" Buldum hemen yönümü, çizdim sonra yolumu, yazıyordu. Hemen onu da torbaya yerleştirdiler. Midas`ın Geveze Berberi ve Prenses Ada`nın Tuhaf Ayakları adlı kitaplarıyla tarih, mitoloji, arkeoloji ve antropolojiyi yakınımıza getiren İpek Arman, bu kez yön bulma ve doğayı incelikle okuma konuları üzerine eğiliyor. Hayatları aniden gizemli bir maceranın sosuna bulanan, bu sırada hem doğayı hem de birbirlerini yeniden keşfeden öğrenci grubunun hikâyesi, şimdi sizin sularınıza demir atmaya hazırlanıyor. İyi okumalar. Yüzer okul Dafne`de öğrenim gören Yakamoz grubu, kendilerini ıssız bir adada bulur. Hiç anlaşamayan bu yedi öğrenci, hiç bilmedikleri adada koca beş gün geçirecektir. Üstelik keşifler yapacak, şifreler çözecek, yiyecek bulacak ve bir hedefe ulaşmaya çalışacaklardır. Ama önce takım olmayı başarmaları gerekmektedir. Yön bulmanın incelikleri nelerdir? Yiyeceklerimiz kısıtlıyken doğada nasıl beslenilir, enerji veren besinler hangileridir? Temiz su kaynaklarına nasıl ulaşılır? Yosunlar ve karınca yuvaları bize neler fısıldar? Kutup Yıldızı nasıl bir yol arkadaşıdır? Gölgeler bize hangi konuda yardım edebilir? Hepsi ve fazlası, Yakamoz grubunun keşiflerinde saklı. |
521 2# - HEDEF KİTLE NOTU |
Hedef kitle notu |
3-6. |
546 ## - DİL NOTU |
Dil notu |
Turkish |
650 #0 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Setting (Literature) |
9 (RLIN) |
74388 |
650 #1 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Friendship. |
9 (RLIN) |
1352 |
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Arkadaşlık. |
Başlık veya terimin kaynağı |
sears |
9 (RLIN) |
91103 |
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Children's literature. |
Başlık veya terimin kaynağı |
sears. |
9 (RLIN) |
9758 |
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Çocuk edebiyatı. |
Başlık veya terimin kaynağı |
sears |
9 (RLIN) |
91104 |
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Fiction. |
Başlık veya terimin kaynağı |
sears. |
9 (RLIN) |
7152 |
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Gözlem. |
Başlık veya terimin kaynağı |
sears |
9 (RLIN) |
91105 |
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Liderlik. |
Başlık veya terimin kaynağı |
sears |
9 (RLIN) |
91106 |
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Mekanı algılama. |
Başlık veya terimin kaynağı |
sears |
9 (RLIN) |
91107 |
650 #7 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Zaman ve mekan. |
Başlık veya terimin kaynağı |
sears |
9 (RLIN) |
91108 |
650 07 - KONU EK GİRİŞİ--KONU TERİMİ |
Konu terimi veya coğrafi ad giriş öğesi |
Roman. |
Başlık veya terimin kaynağı |
swd |
9 (RLIN) |
79000 |
700 ## - EK GİRİŞ--KİŞİ ADI |
Kişi adı |
Ceyda Kocatürk, |
Relator terim |
ill. |
9 (RLIN) |
91109 |
942 ## - EK GİRİŞ ELEMANLARI (KOHA) |
Sınıflandırma Kaynağı veya raf şeması |
Dewey Ondalık Sınıflama |
Koha materyal türü |
Book |