000 04032nam a2200385 a 4500
001 111609
003 VKV
005 20241219014835.0
008 120529n||||||||||||||||||||||000|0|tur|d
020 _a9786059795906
040 _aKOCk
041 _atur
100 _aArman, İpek.
_987496
245 1 0 _aDört kuleli şövalye kalesi /
_cby İpek Arman.
250 _a2nd ed.
260 _aAnkara :
_bElma Yayınevi,
_c2021.
300 _a63 p. :
_bsome ill. ;
_c20 cm.
500 _aBir adada oldukları için görülmesi en muhtemel hayvanlar keçilerdi. Bu küçük ayaklı hayvanların izlerini ve zeytin çekirdeğine benzeyen dışkılarını takip etmeye karar verdiler. Böylece onların su içtikleri yerleri bulacaklardı. Sağ taraflarında ağaçların yoğun olduğu bölgeye doğru yürüdüler, bir süre sonra gerçekten de keçilerin izleri gittikçe belirginleşmeye başladı. Üçü birden bulacakları suyun bir akarsu, çay gibi hareketli bir su olması için dua ediyordu. Çünkü durgun sular genelde içilmeyecek kadar pis, akan sular ise temiz ve kokusuz olurdu. Eğer su kaynağı bulamazlarsa akıllarına tek gelen, gece kurdukları tentenin üzerinde birikecek yağmur sularını kullanmaktı. Bunu sene başında yaptıkları doğada kalma eğitimi sırasında öğrenmişlerdi. Ancak yağmur yağması gerekiyordu. (...) Öğretmenimiz yönleri anlatırken şöyle demişti; &`;Eğer doğadaysanız ve nerede olduğunuzu bilmiyorsanız bakacağınız birkaç yer var. Öncelikle ağaçların yosun tutmuş taraflarını bulmalısınız, bu bize kuzeyi gösterecektir. Sonra da karınca yuvalarının girişlerindeki toprak yığıntısının olduğu yöne bakın, bu da kuzeyi işaret eder". Hadi şimdi hep birlikte bakalım ve emin olalım. Hepsi birden çevrelerindeki ağaçların gövdelerine bakmaya başladılar. Biraz sonra sesler duyuldu. &`;Buldum, buldum." Bu sefer Cem elinde bir bayrak sallıyordu. Bayrak, bir ağacın tamamen yosun tutmuş tarafındaki minik kovuğuna konmuştu. Üzerinde, &`;2" Buldum hemen yönümü, çizdim sonra yolumu, yazıyordu. Hemen onu da torbaya yerleştirdiler. Midas`ın Geveze Berberi ve Prenses Ada`nın Tuhaf Ayakları adlı kitaplarıyla tarih, mitoloji, arkeoloji ve antropolojiyi yakınımıza getiren İpek Arman, bu kez yön bulma ve doğayı incelikle okuma konuları üzerine eğiliyor. Hayatları aniden gizemli bir maceranın sosuna bulanan, bu sırada hem doğayı hem de birbirlerini yeniden keşfeden öğrenci grubunun hikâyesi, şimdi sizin sularınıza demir atmaya hazırlanıyor. İyi okumalar. Yüzer okul Dafne`de öğrenim gören Yakamoz grubu, kendilerini ıssız bir adada bulur. Hiç anlaşamayan bu yedi öğrenci, hiç bilmedikleri adada koca beş gün geçirecektir. Üstelik keşifler yapacak, şifreler çözecek, yiyecek bulacak ve bir hedefe ulaşmaya çalışacaklardır. Ama önce takım olmayı başarmaları gerekmektedir. Yön bulmanın incelikleri nelerdir? Yiyeceklerimiz kısıtlıyken doğada nasıl beslenilir, enerji veren besinler hangileridir? Temiz su kaynaklarına nasıl ulaşılır? Yosunlar ve karınca yuvaları bize neler fısıldar? Kutup Yıldızı nasıl bir yol arkadaşıdır? Gölgeler bize hangi konuda yardım edebilir? Hepsi ve fazlası, Yakamoz grubunun keşiflerinde saklı.
521 2 _a3-6.
546 _aTurkish
650 0 _aSetting (Literature)
_974388
650 1 _aFriendship.
_91352
650 7 _aArkadaşlık.
_2sears
_991103
650 7 _aChildren's literature.
_2sears.
_99758
650 7 _aÇocuk edebiyatı.
_2sears
_991104
650 7 _aFiction.
_2sears.
_97152
650 7 _aGözlem.
_2sears
_991105
650 7 _aLiderlik.
_2sears
_991106
650 7 _aMekanı algılama.
_2sears
_991107
650 7 _aZaman ve mekan.
_2sears
_991108
650 0 7 _aRoman.
_2swd
_979000
700 _aCeyda Kocatürk,
_eill.
_991109
942 _2ddc
_cBK
999 _c61455
_d61455